Unieke schrijfwaren uit grafisch afval van drukkerijen en bedrijven

Voor dit project werd het doelbedrag bereikt (15.000 euro).
De campagne is geslaagd!
(situatie op 11 juni 2025 om 18u)

De campagne is geslaagd wanneer het doelbedrag van 15.000€ wordt opgehaald binnen de vooropgestelde termijn, dus uiterlijk op 27 juni 2025.

Redopapers

Redopapers ontwikkelt circulaire papierwaren uit reststromen van de grafische sector. Met prachtige planners, notitieboeken en agenda’s brengen we structuur in het dagelijks leven.
Wat begon als een lokaal initiatief, is uitgegroeid tot een ambitieuze missie. Help jij onze groeiplannen waar te maken om nòg meer papier van de afvalberg te redden?

Enthousiast over dit project?

Deel het op jouw sociale media via onderstaande deelknoppen!

Missie

De papierindustrie is verantwoordelijk voor 7% van de jaarlijkse mondiale CO2-uitstoot. Dat is bijna 3x meer dan de luchtvaartsector! We staan hier weinig bij stil omdat papier doorgaans goed gerecycleerd wordt, maar dit proces is niet oneindig. Het is de missie van Redopapers om waardevol papier te gaan upcyclen (of hergebruiken) vòòr het gerecycled wordt. Hiervoor werkt Redopapers samen met lokale drukkerijen en cultuurhuizen. Van hun misprints, testprints en overschotten creëert Redopapers vrolijke scheurplanners en notebooks.

Nieuw aanbod = meer impact

Tot nu toe gaven we al via onze upcycle service oude banners een tweede leven als unieke notebooks. Nu willen we een ruimer, schaalbaar aanbod uitbouwen – dé manier om onze impact te vergroten.

We geven bedrijven de kans om hun eigen (rest)papier betaalbaar te upcyclen tot gepersonaliseerde papierwaren. Zo verlagen we de drempel om circulair te kopen en tonen we hoe afval iets moois kan worden.

Werken met bedrijfsresten is intensief en ambachtelijk, maar precies waar we in geloven. We zetten ook in op lokale productie, samenwerking met de grafische sector en meer sociale tewerkstelling.

Groeiplannen

Waar anderen afval zien, ziet Redopapers schoonheid. En we zijn gelukkig niet alleen! Na de uitrol van een succesvolle webshop is Redopapers klaar voor de volgende stap in haar groeiverhaal: een circulair aanbod creëren voor het upcyclen van bedrijfsresten. Oude banners, ongebruikte posters, briefpapier met een oud logo … dagelijks belanden grote hoeveelheden in de vuilbak. Zonde, want via onze upcycling technieken toveren we deze resten met plezier om tot gepersonaliseerde schrijfwaren.

 

 

 

Jouw bijdrage maakt circulaire groei mogelijk

Wil jij je spaargeld laten renderen voor de samenleving? Met jouw steun investeert Redopapers in mensen, technologie en groei – en versterken we onze circulaire impact.

Via deze crowdfunding campagne willen we samen €15.000 ophalen. Als dat lukt, doet Trividend Provincie Antwerpen dit bedrag maal 4. Daarmee krijgen we een lening van 60.000 euro, die wij gebruiken om onze groeiplannen waar te maken - terwijl jij investeert in een duurzame toekomst die ècht verschil maakt. 

https://redopapers.com/nl 

De campagne is geslaagd wanneer het doelbedrag van 15.000€ wordt opgehaald binnen de vooropgestelde termijn, dus uiterlijk op 27 juni 2025.

Hoe werkt het?

Wij doen jouw steun maal 4

Je investeert niet rechtstreeks in het project van de ondernemer van jouw keuze. Je investeert onrechtstreeks, door het aankopen van aandelen van Trividend Provincie Antwerpen - erkende cv.

Volgens onze statuten dien je bij toetreding minimaal 5 aandelen te kopen, en kan je intekenen met een maximum intekenwaarde van 5.000 euro per aandeelhouder (aandelen categorie D).

Een aandeel kost 51,35 euro (bevestigd door de AV op 8 mei 2025).

Concreet:

Als particulier of als bedrijf/organisatie koop je minimaal 5 aandelen (256,75 euro), en maximaal 97 aandelen (4.980,95 euro) per aandeelhouder (aandelen categorie D). Zo word je coöperant van Trividend Provincie Antwerpen, een erkende coöperatieve vennootschap.

Elke euro die jij investeert, doen wij maal 4.

We mikken er op dat we via crowdfunding minimaal 15.000 euro ophalen. Dat bedrag doen wij dan maal 4, wat resulteert in een bedrag van 60.000 euro. Daarmee geven we een lening van 60.000 euro aan de onderneming.
Het doelbedrag van de crowdfunding kan ook lager zijn dan 15.000 euro, als de onderneming een lening aanvraagt die lager is dan 60.000 euro.

Jouw centen worden pas in aandelen omgezet wanneer de campagne het doelbedrag bereikt heeft. Je ontvangt dan een aandeelhouderscertificaat.

Op deze website wordt de term Crowdfunding in algemene zin gebruikt. Vrij vertaald betekent dit: “financiering door de menigte (the crowd)”.

Trividend Provincie Antwerpen valt echter niet onder het toepassingsgebied van de Verordening (EU) 2020/1503 inzake crowdfundingdienstverleners, en is dus niet gehouden om een vergunningsaanvraag als crowdfundingdienstverlener in te dienen bij de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten).

Met de campagnes die Trividend Provincie Antwerpen organiseert, beleggen de deelnemers immers niet in effecten uitgegeven door de projecteigenaren of door een Special Purpose Vehicle, maar wel in aandelen van Trividend Provincie Antwerpen - erkende cv.

De informatienota over deze aanbieding werd wel neergelegd bij de FSMA overeenkomstig Artikel 18 van de Wet van 11 juli 2018.

Meer info over crowdfunding kan je vinden op de website van Vlaio.

Wat als het doelbedrag niet bereikt wordt?

Onze campagnes zijn 'alles of niets': We streven ernaar dat het doelbedrag van de crowdfunding campagne voor 100% bereikt wordt.

Als het doelbedrag niet bereikt zou worden, dan wordt de lening niet uitbetaald aan het project / de ondernemer.
Mocht dit gebeuren, dan krijg je hierover bericht en kan je indien gewenst jouw centen terugkrijgen.

Wat doet de ondernemer met het geld?

De onderneming gebruikt dit geld om te investeren en zo haar maatschappelijke impact te vergroten, mede dankzij jou! De onderneming betaalt de lening terug over een periode van maximaal 5 jaar, al dan niet met een interest, afhankelijk van de aard van het project. Meer info

Wat levert het op voor jou?

Als coöperant draag jij bij aan een duurzame economie en een betere samenleving. Bovendien kunnen je aandelen potentieel een financiële winst (*) opleveren voor jou. Dat kunnen we echter niet garanderen. De maatschappelijke opbrengst wel, en daarvoor doe je het toch?

Bovendien: jaarlijks organiseren we een Algemene Vergadering met een formeel en een inhoudelijk luik. Als aandeelhouder heb jij ook een stem in de AV, en maak je deel uit van een community van maatschappelijk betrokken personen.

(*) Financiële winst kan gerealiseerd worden door een potentiële meerwaarde op de boekwaarde bij uitstappen. Er zal geen dividenduitkering zijn.
Trividend Provincie Antwerpen is een erkende coöperatieve vennootschap waardoor een eventuele meerwaarde op het aandeel vrijgesteld is van roerende voorheffing. 

Wat is je risico? Lees de informatienota!

Lees de informatienota!

Investeren in Trividend Provincie Antwerpen houdt risico’s in. We investeren in startende en doorstartende ondernemingen. We beperken het risico door een aantal maatregelen:

  • dankzij een werkingssubsidie vanuit de provincie Antwerpen vallen de werkingskosten niet ten laste van het fonds
  • een onafhankelijk investeringscomité beoordeelt elke aanvraag,
  • een onafhankelijk opvolgingscomité volgt halfjaarlijks de voortgang van de ondernemingen op en stelt desgevallend maatregelen voor
  • waar mogelijk worden de leningen die we verschaffen onder waarborg gebracht bij PMV
  • door het poolen van verschillende ondernemingen in het fonds worden eventuele individuele verliezen gespreid.

Aandelen verkopen?

Jij hebt de mogelijkheid om je aandelen (eventueel gedeeltelijk) terug aan ons te verkopen. Dit kan echter pas vanaf het vierde jaar na de toetreding. Dit kan je telkens in de eerste helft van het jaar aanvragen, bij aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs. Het bestuur van Trividend Provincie Antwerpen moet dit wel goedkeuren, en kan in een aantal gevallen de terugname van aandelen voor onbepaalde duur opschorten. (art. 15 van de statuten)

Onze statuten

Lees hier onze statuten!

Deze crowdfunding campagne kadert in het Crowdfundmatch project (Interreg Europa.)

Enthousiast over dit project?

Deel het op jouw sociale media via onderstaande deelknoppen!

Je kan ook hieronder een reactie achterlaten.

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Reactie plaatsen

Jouw e-mailadres wordt niet getoond.